Η Σαντορίνη, η Αθήνα και η Κρήτη, βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των διαδικτυακών αναζητήσεων των κινέζων που ετοιμάζονται να ταξιδέψουν στο εξωτερικό για τουρισμό.

Οι προοπτικές διείσδυσης του ελληνικού τουρισμού στην αγορά της Κίνας μέσω του διαδικτύου, αναδείχτηκαν πρόσφατα σε ειδική ημερίδα - παρουσίαση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ), που έγινε στην Αθήνα. Στο πλαίσιο της ημερίδας παρουσιάστηκε η «Baidu» που αποτελεί τη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης της Κίνας με 564 εκατ. χρήστες και 5 δισ. αναζητήσεις ημερησίως.

Ο γενικός διευθυντής της Baidu κ. Johnny Zhu, επισήμανε ότι το 93,6% των Κινέζων που ταξιδεύουν για τουρισμό - ο συνολικός αριθμός τους πλέον αγγίζει τα 100 εκατ. τουρίστες - κάνουν τις διακοπές τους στο εξωτερικό, προσθέτοντας ότι ταξιδεύουν όλο το χρόνο.

Όπως ο ίδιος ανέφερε, για τον ελληνικό τουρισμό (Greece Tourism) γίνονται ήδη στην Baidu περισσότερες από 3 εκατ. αναζητήσεις ετησίως. Πάνω από 720.000 αναζητήσεις γίνονται για την Αθήνα, 180.000 για την Κρήτη, ενώ το μεγαλύτερο ενδιαφέρον με 2,4 εκατ. αναζητήσεις έχει η Σαντορίνη. Ειδικά για την Ελλάδα, ο αριθμός των αναζητήσεων αυξάνεται από μήνα σε μήνα, προβλέποντας ότι φέτος θα ξεπεράσει τις 7 εκατ. αναζητήσεις.

Ο κ. Zhu ακτινογραφώντας την τουριστική αγορά της Κίνας αλλά και την προσβασιμότητα των κατοίκων της στο διαδίκτυο, επισήμανε ότι σήμερα το 42% του πληθυσμού της Κίνας είναι συνδεδεμένο στο Ιντερνετ και είναι εξοικειωμένο με την ιδέα να ψάχνει και να αγοράζει από το Ιντερνετ προϊόντα και υπηρεσίες.

Όπως τόνισε ο κ. Zhu, το ποσοστό αυτό βαίνει αυξανόμενο με εντυπωσιακούς ρυθμούς από χρόνο σε χρόνο, αποτελώντας μια μοναδική ευκαιρία για όλες αυτές τις επιχειρήσεις που έχουν την ανάγκη να προβάλλουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους σε μια τόσο μεγάλη διαδικτυακή και καταναλωτική αγορά.

Σημειώνεται, ότι η Κίνα κατέχει επίσημα το τρίτο μερίδιο παγκοσμίως της διαφημιστικής δαπάνης, με το digital marketing να παρουσιάζει μεγάλη αύξηση από χρόνο σε χρόνο. Η Online διαφήμιση είναι ένα σημαντικό μέσο που συνδέει τους Κινέζους επαγγελματίες και καταναλωτές με δυνητικούς διεθνείς και παγκόσμιους επιχειρηματικούς συνεργάτες.

Ο γενικός διευθυντής της Baidu ανέφερε ακόμα ότι οι αγαπημένοι προορισμοί των Κινέζων στην Ευρώπη είναι το Παρίσι και το Λονδίνο, συμπληρώνοντας πως το 51% των δαπανών τους αφορά το κομμάτι του Shopping.

Η Baidu
Η Baidu ιδρύθηκε το 2000 και αποτελεί για την Κίνα την κυρίαρχη μηχανή αναζήτησης. Αποτελεί το σημείο εισόδου στο Ιντερνετ για το 93% των χρηστών του διαδικτύου της Κίνας.

Ποσοστό 50% τουλάχιστον από τους Κινέζους χρήστες, αποκτούν πρόσβαση στο Ιντερνετ από τα smartphones, δημιουργώντας ένα νέο πεδίο συναλλαγής για τις επιχειρήσεις.

Η Baidu είναι πέμπτη σε κατάταξη παγκοσμίως με 508 εκατ. χρήστες. Εκτός όμως από τις αναζητήσεις, η Baidu διανέμει το 41% όλων των εφαρμογών για κινητά (Apps) στην αγορά της Κίνας. Οι χρήστες της Baidu που κάνουν αναζητήσεις μέσω κινητού τηλεφώνου ξεπερνούν τα 500 εκατομμύρια το μήνα. Επίσης, μέσω της μηχανής αναζήτησης, η Baidu τροφοδοτεί το 60% των συνολικών θεάσεων όλων των ιστοσελίδων της Κίνας.